Uutishuone

Ikäpoikkeusluvat liikenneturvallisuuden kustannuksella

Suomen liikenneturvallisuus on heikentynyt kuluvan vuoden aikana huomattavasti ja tilanne näyttää pahenevan päivä päivältä. Useissa viimeaikaisissa liikenneonnettomuuksissa ja vakavissa liikenteen vaarantamisissa osapuolena on ollut 17-vuotias nuori kuljettaja, joka

HENGENVAARALLINEN KEVYTAUTO

Viime päivinä on uutisoitu laajasti törkeiden liikenneturvallisuuden vaarantamisten lisääntymisestä peräti 60 prosentilla.

Suomen Autokoululiitto ry:n puheenjohtaja Jukka Kiviniemi toteaa: ”Tämä oli odotettavissa jo vuoden 2018 lakiuudistusta valmisteltaessa. Useat tahot varoittivat liikenne- ja viestintäministeriötä tulevan lain ongelmakohdista, mutta asiantuntijoita ei kuunneltu, valitettavasti.”

Jukka Kiviniemi

Liikenneturvallisuus vaarantunut merkittävästi

Valtaosa autokouluista palvelee normaalisti

Autokoulut pystyvät palvelemaan asiakkaitaan normaalisti haastavasta koronatilanteesta huolimatta. Myös teoria- ja ajotutkintoja pääsee suorittamaan normaaliin tapaan. Suurin osa autokouluissa annettavasta opetuksesta tapahtuu autossa, yksilöopetuksena. Luokissa perinteisesti annettua teoriaopetusta