Toiminta

Olemme mukana kehittämässä liikennealaa kokonaisvaltaisesti yhteistyössä autokoulujen ja muiden toimijoiden kanssa.

Autokoulujen toimialajärjestö

Suomen Autokoululiitto ry on autokouluyrittäjien valtakunnallinen toimialajärjestö, jonka päätehtävät ovat liikenneturvallisuuden edistäminen sekä edellytysten luominen vastuullisten, sosiaalisten ja ympäristöystävällisten kuljettajien kouluttamiseksi. Autokoululiitto kehittää alan ammattitaitoa ja toimintaedellytyksiä. Autokoululiiton arvot ovat turvallisuus, vastuullisuus ja avoimuus.

Autokoululiiton toiminta-ajatus

Vuonna 1938 perustetulla Autokoululiitolla on yli 400 jäsenyritystä sekä 17 alueyhdistystä. Järjestäytymisaste alalla on yli 90 %. Autokoululiiton jäsenkouluille on määritelty tarkat toimintakriteerit mm. etiikan suhteen. Voit luottavaisin mielin valita autokoulun Autokoululiiton jäsenkouluista. Autokoululiitto toimii yrittäjien parhaaksi kehittäen liikenneturvallisuutta ja liikennekasvatusta sekä autokoulujen koulutuspalveluja ja liikenneopettajien ammattitaitoa. Autokoululiitto palvelee jäseniään heitä kuunnellen ja kehittää toimintaansa jatkuvasti. Mikäli et ole vielä jäsen, ota yhteyttä henkilökuntaan ja kysy lisää.