Suomen Autokoululiitto ry

Tehdään asioita yhdessä

Suomen Autokoululiitto ry

Alan johtava kattojärjestö

Suomen Autokoululiitto ry on autokouluyrittäjien valtakunnallinen toimialajärjestö, jonka päätehtävät ovat liikenneturvallisuuden edistäminen sekä edellytysten luominen vastuullisten, sosiaalisten ja ympäristöystävällisten kuljettajien kouluttamiseksi. Autokoululiitto kehittää alan ammattitaitoa ja toimintaedellytyksiä. Autokoululiiton arvot ovat turvallisuus, vastuullisuus ja avoimuus.
Vuonna 1938 perustetulla Autokoululiitolla on yli 200 jäsenyritystä sekä 17 alueyhdistystä. Järjestäytymisaste alalla on hyvä. Autokoululiiton jäsenkouluille on määritelty tarkat toimintakriteerit mm. etiikan suhteen. Voit luottavaisin mielin valita autokoulun Autokoululiiton jäsenkouluista. Autokoululiitto toimii yrittäjien parhaaksi kehittäen liikenneturvallisuutta ja liikennekasvatusta sekä autokoulujen koulutuspalveluja ja liikenneopettajien ammattitaitoa. Autokoululiitto palvelee jäseniään heitä kuunnellen ja kehittää toimintaansa jatkuvasti. Mikäli et ole vielä jäsen, ota yhteyttä henkilökuntaan ja kysy lisää.

Toiminta-ajatus

Autokoululiitto on valtakunnallinen edunvalvontajärjestö, jonka arvot ovat turvallisuus, avoimuus ja vastuullisuus. Autokoululiiton jäsenkouluille on määritelty tarkat toimintakriteerit mm. etiikan suhteen. Voit luottavaisin mielin valita autokoulun Autokoululiiton jäsenkouluista.

Yhdessä pärjäämme parhaiten!

Autokoululiiton uusimmat tiedotteet ja uutiset

Nuoret yliedustettuina liikenneonnettomuuksissa

Juuri julkaistussa Onnettomuustietoinstituutin laatimassa OTI-nuorisoraportissa oli tärkeää asiaa nuorten yliedustuksesta kuolemaan johtaneista liikenneonnettomuuksista. Ajokorttilakiuudistus heikensi entisestään nuorten kuljettajien mahdollisuuksia tunnistaa riskejä. Tutkimusten mukaan uusi kuljettaja on suurimmassa riskiryhmässä juuri 1-2 vuotta ajokortin saamisen jälkeen. Ennen riskientunnistamiseen ja ekologiseen ajamiseen liittyvä koulutus oli sijoitettuna juuri tuohon ajanjaksoon. Myös teoriatunneilla jo perusvaiheessa ennen ajokoetta käytiin riskikäyttäytymiseen ja