Suomen Autokoululiitto ry

Tehdään asioita yhdessä,

Suomen Autokoululiitto ry

Alan johtava kattojärjestö

Suomen Autokoululiitto ry on autokouluyrittäjien valtakunnallinen toimialajärjestö, jonka päätehtävät ovat liikenneturvallisuuden edistäminen sekä edellytysten luominen vastuullisten, sosiaalisten ja ympäristöystävällisten kuljettajien kouluttamiseksi. Autokoululiitto kehittää alan ammattitaitoa ja toimintaedellytyksiä. Autokoululiiton arvot ovat turvallisuus, vastuullisuus ja avoimuus.
Vuonna 1938 perustetulla Autokoululiitolla on yli 200 jäsenyritystä sekä 17 alueyhdistystä. Järjestäytymisaste alalla on hyvä. Autokoululiiton jäsenkouluille on määritelty tarkat toimintakriteerit mm. etiikan suhteen. Voit luottavaisin mielin valita autokoulun Autokoululiiton jäsenkouluista. Autokoululiitto toimii yrittäjien parhaaksi kehittäen liikenneturvallisuutta ja liikennekasvatusta sekä autokoulujen koulutuspalveluja ja liikenneopettajien ammattitaitoa. Autokoululiitto palvelee jäseniään heitä kuunnellen ja kehittää toimintaansa jatkuvasti. Mikäli et ole vielä jäsen, ota yhteyttä henkilökuntaan ja kysy lisää.

Toiminta-ajatus

Autokoululiitto on valtakunnallinen edunvalvontajärjestö, jonka arvot ovat turvallisuus, avoimuus ja vastuullisuus. Autokoululiiton jäsenkouluille on määritelty tarkat toimintakriteerit mm. etiikan suhteen. Voit luottavaisin mielin valita autokoulun Autokoululiiton jäsenkouluista.

Yhdessä pärjäämme parhaiten!

Autokoululiiton uusimmat tiedotteet ja uutiset

Uusi Suomalainen Drive -ajosimulaattori!

SUOMALAISEEN AJO-OPETUKSEEN Liukkaankelin harjoituksen kehittyneempi versio on jo käytössä asiakkaillamme. Muiden harjoitusten jatkokehitys on myös käynnissä. Tiedotamme asiakkaitamme, kun kehitystyö etenee.

Ajamaan oppii ajamalla

Ajamaan oppii ajamalla – Pohjola Vakuutus, Suomen Autokoululiitto ja ajoratakumppanit yhdessä vastuullisen liikkumisen ja paremman liikenneturvallisuuden puolesta 18-vuotiaan henkilöauton kuljettajan liikennevahingon riski on yli nelinkertainen verrattuna yli 25-vuotiaisiin. Ajotaidot karttuvat kuitenkin nopeasti, sillä liikennevahinkojen riski pienenee kun ajo-oikeus on ollut viisi vuotta, selviää Pohjola Vakuutuksen tilastoista. Myös asenteilla on iso vaikutus vahinkojen syntyyn.  Nuorille kuskeille

Vieritä ylös