Ajankohtaisista asioista ja tapahtumista yksityiskohtaisemmat tiedot Suomen Autokoululiiton jäsenkouluille extranetissä.

Ruotsissa yli puolet reputtaa inssissä - Syynä kouluttamattomat ajo-opettajat

Oppia EDikä kaikki

Liikenneturvallisuuden Edistämissäätiö LES ilmoittaa haettavaksi apurahoja ja avustuksia

Vuoden 2017 hakukierros alkaa 9.1.2017 ja päättyy 31.1.2017

MTV Seitsemän Uutiset 19.12.2016: Autokoululiiton 10+10 malli

MTV Uutisoi Autokoululiiton 10+10 kokeilumallista Seitsemän Uutisissa 19.12.2016. Uutisessa haastateltiin Autokoululiiton toimitusjohtaja Ari Heinilää sekä Autokoulu Auliksen liikenneopettaja Tomi Sirkiää.

Autokoulut rynnistivät mukaan Autokoululiiton 10+10 kokeilumalliin

Autokoululiitto tiedotti reilu viikko sitten ennennäkemättömän uudistusmielisestä digitaalisesta kokeiluhankkeestaan, jossa henkilöauton ajokorttiluokan oppilaat saavat suorittaa teoria- ja ajokokeen puolella nykyisestä lain vaatimasta opetusmäärästä. Autokoulut ovat saaneet nyt viikon ajan ilmoittautua mukaan Autokoululiiton kokeiluhankkeeseen. Reilusti yli sata autokoulua on ilmoittautunut mukaan. Ilmoittautuminen päättyi keskiviikon ja torstain välisenä yönä.

LEHDISTÖTIEDOTE: AUTOKOULULIITOSSA ENNENNÄKEMÄTTÖMÄN UUDISTUSMIELINEN KOKEILU

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on myöntänyt Autokoululiiton jäsenkouluille kokeiluluvan, jolla mahdollistetaan kuljettajantutkinnon suorittaminen 10+10 –mallin mukaisesti, joka on puolet nykyisestä lainsäädännön vaatimasta opetusmäärästä. Kokeilu on autokoulualalla historiallinen ja ainoa laatuaan.

Suomen autokoululiiton lausunto 18.11.2016

Arviomuistio kuljettajakoulutusuudistuksen lähtökohdista Liikenne- ja viestintäministeriö on lähettänyt lausunnolle kuljettajakoulutusuudistuksen lähtökohtia käsittelevän arviomuistion. Ministeriössä on vireillä kuljettajakoulutusuudistus, jonka keskeisenä tavoitteena on selkeyttää ja joustavoittaa ajokortin suoritusjärjestelmää, alentaa ajokorttikustannuksia sekä edistää digitalisaation käyttöä ajokortin suorittamisessa.

Nuorten liikenneonnettomuudet vähentyneet kuljettajaopetuksen ansiosta

Liikenneopetusala toivoo, ettei myönteistä kehitystä romuteta liikenneministeriön kaavailemassa uudistuksessa.

Indeksitutkimus

Uusien kuljettajien indeksitutkimuksen tavoitteena on ollut seurata uusien kuljettajien liikennemenestystä yhdistämällä kuljettajaopetusta ja tutkintomenestystä koskevaa tietoa ensimmäisen ajovuoden aikana sattuneiden vahinkojen ja rikkeiden määrään.

Vuoden 2013 B-kuljettajaopetusuudistuksen toteutuminen ja vaikutukset

Vuoden 2013 B-kuljettajaopetusuudistus Toteutuminen ja vaikutukset Sirkku Laapotti, Martti Peräaho ja Mika Hatakka Tutkimus ja Koulutus Humaani Oy

Miksi kuulua Autokoululiittoon?

Joskus on parempi muuttua kuin juuttua - Cheek