Ajankohtaisista asioista ja tapahtumista yksityiskohtaisemmat tiedot Suomen Autokoululiiton jäsenkouluille extranetissä.

Suomen autokoululiiton lausunto 18.11.2016

Arviomuistio kuljettajakoulutusuudistuksen lähtökohdista Liikenne- ja viestintäministeriö on lähettänyt lausunnolle kuljettajakoulutusuudistuksen lähtökohtia käsittelevän arviomuistion. Ministeriössä on vireillä kuljettajakoulutusuudistus, jonka keskeisenä tavoitteena on selkeyttää ja joustavoittaa ajokortin suoritusjärjestelmää, alentaa ajokorttikustannuksia sekä edistää digitalisaation käyttöä ajokortin suorittamisessa.

Nuorten liikenneonnettomuudet vähentyneet kuljettajaopetuksen ansiosta

Liikenneopetusala toivoo, ettei myönteistä kehitystä romuteta liikenneministeriön kaavailemassa uudistuksessa.

Indeksitutkimus

Uusien kuljettajien indeksitutkimuksen tavoitteena on ollut seurata uusien kuljettajien liikennemenestystä yhdistämällä kuljettajaopetusta ja tutkintomenestystä koskevaa tietoa ensimmäisen ajovuoden aikana sattuneiden vahinkojen ja rikkeiden määrään.

Vuoden 2013 B-kuljettajaopetusuudistuksen toteutuminen ja vaikutukset

Vuoden 2013 B-kuljettajaopetusuudistus Toteutuminen ja vaikutukset Sirkku Laapotti, Martti Peräaho ja Mika Hatakka Tutkimus ja Koulutus Humaani Oy

Miksi kuulua Autokoululiittoon?

Joskus on parempi muuttua kuin juuttua - Cheek