to 22. kesäkuuta 2017 11.36.00

Tule mukaan Turvassa Tiellä -kouluttajaksi

Uudistunut koulutusohjelma on käynnistynyt yhteistyössä Autokoululiiton kanssa

AKK:n tieliikenneturvallisuushanke on uudistunut vuonna 2017 ja saa uutta voimaa yhteistyöstä: yläkouluissa ja 2. asteen oppilaitoksissa vierailevat Turvassa Tiellä -kouluttajat kouluttaa jatkossa Suomen Autokoululiitto. Tule viemään kanssamme liikennekasvatuksen sanomaa ajokortti-ikää lähestyville nuorille FIA:n kansainvälisen tunnuksen alla ja ilmoittaudu nyt kevään uudistuneisiin, maksuttomiin kouluttajakoulutuksiin

Turvassa Tiellä -kouluttajille tarjotaan koulutuksen ohella materiaalit ja välineistö, joilla lähestyä kouluja/oppilaitoksia, antaa taustatietoja sekä pitää valmis Turvassa Tiellä -tunti oppilaille. Kouluttajat saavat hanketunnuksella varustetun paidan, todistuksen sekä virallisen koulutusluvan, joka on voimassa 2 vuotta koulutuksesta. Kaikille vapaaehtoiskouluttajille tarjotaan myös mahdollisuus hyödyntää yhteistyökumppani BMW Suomen varustamaa Turvassa Tiellä -autoa koulutuksissaan (käytössä kaksi autoa). Lisäksi kouluttajat voivat osallistua hankkeen myötä muihin Turvassa Tiellä -tapahtumiin, joita ovat tänä vuonna mm. Suomen MM-ralli, Neste Ralli, sekä kartingin EM-osakilpailu Flying Finn 100 Race.

Koulutuksiin ovat tervetulleita kaikki AKK:n ja Autokoululiiton jäsenet/jäsenseuralaiset. Uudistuneeseen koulutusohjelmaan toivotaan myös jo entuudestaan kouluttautuneita, AKK:n Turvassa Tiellä -kouluttajia. Koulutuksiin otetaan max. 20 henkilöä / tilaisuus. Ilmoittautuneille lähetetään lisätietoa koulutuksen lähestyessä. Ilmoittautumaan pääset alla olevien, tilaisuuskohtaisten linkkien kautta sekä tästä linkistä.

Lisätietoja koulutuksesta antaa Autokoululiiton koulutuspäällikkö Rami Lamminen. Itse hankkeeseen liittyvissä kysymyksissä, olethan ystävällisesti yhteydessä AKK:ssa hanketta koordinoivaan Sanna Kinnuseen. Kummankin yhteystiedot löydät viestin alareunasta.

Turvassa Tiellä -kouluttajakoulutukset ja ilmoittautuminen

5.9. Tahko Spa Hotelli (Keitaankatu 1, 37310 Tahkovuori)
Kokoustila klo 10.00 - 16.30
Sis. lounas ja kahvit + kahvileipä
Ilmoittaudu tästä koulutukseen 1.8. mennessä.

19.9. BMW Suomi  (Äyritie 8b, 01510 Vantaa)
Päärakennuksen kokoustila klo 10.00 - 16.30
Sis. lounas ja kahvit + kahvileipä
Ilmoittaudu tästä koulutukseen 1.8. mennessä.

Turvassa tiellä -kouluttajille tarkoitettu kouluttajapäivä

HUOM! Koulutus on tarkoitettu ainoastaan 2017 kouluttajakoulutuksen käyneille!

9.8. Vanajanlinna (Vanajanlinnantie 485, Hämeenlinna)
Kokoustila klo 10.00 - 16.30
Sis. lounas ja kahvit + kahvileipä
Ilmoittaudu tästä koulutukseen 1.7. mennessä.

Huom! Koulutuksiin otetaan max. 20 henkilöä / tilaisuus, joten suosittelemme että ilmoittaudut nopeasti.

AKK / Turvassa Tiellä -hanke: Sanna Kinnunen
050 3310182, sanna.kinnunen@autourheilu.fi

Autokoululiitto / Turvassa Tiellä -kouluttajakoulutukset: Rami Lamminen
040 7740115, rami.lamminen@autokoululiitto

Turvassa Tiellä

FIA Action for Road Safety

Autourheilun kansainvälisen kattojärjestön FIA:n Action for Road Safety -hankkeeseen perustuva Turvassa Tiellä on edennyt Suomessa jo viidenteen toimintavuoteensa. Hankkeen ytimessä ovat yläkouluissa ja oppilaitoksissa tapahtuvat, maksuttomat kouluvierailut, joiden myötä liikenne- ja asennekasvatusta viedään ajokortti-ikää lähestyville nuorille. Maksuttomuuden mahdollistavat hankkeen valtakunnalliset kumppanit, ja hanke näkyy myös kumppaneiden kanssa yhdessä ympäri Suomea toteutettavissa kampanjoissa, yleisötapahtumissa sekä luonnollisesti AKK:n omien kansainvälisten ja kansallisten arvokilpailujen yhteydessä. www.turvassatiella.fi.