to 3. elokuuta 2017 13.39.00

Liikenneopettaja – LÄHDE MUKAAN AJOTAPAPILOTTIIN

Autokoululiitto ja OP ovat käynnistäneet yhteisen ajotapapilotin jonka tarkoituksena on parantaa liikenneturvallisuutta.
Pilottiin osallistuneita kuljettajia halutaan kannustaa turvallisempaan ja taloudellisempaan ajotapaan. Autokoululiitto hakee mukaan liikenneopettajia, joilla on mahdollisuus asentaa ajotavanseurantalaite omaan, henkilökohtaiseen ajoneuvoonsa. Pilottiin osallistuminen onnistuu koko Suomen alueella, sillä liikenneopettajia opastetaan asentamaan laite myös itse. OPn asiakkaille asennus suoritetaan paikkakunnittain, missä myös liikenneopettajat voivat asennuttaa laitteen autoonsa.

Pilottiin osallistuvien kuljettajien ajotapaa seurataan ajanjaksolla syyskuu-joulukuu 2017. Kokeilun aikana kerättyä tietoa käytetään OPn ja Autokoululiiton tuotekehitykseen. Kuljettaja saa käyttöönsä ajamiseen liittyvän sovelluksen sekä mahdollisuuden vaikuttaa vakuutusmaksuun omalla ajotavallaan. Ajotavasta riippuen pilottiin osallistuneet saavat 5-25% alennusta seuraavan vuoden Kaskovakuutuksesta.

Osallistujille ilmaislippu autokoulupäiville!
Kaikille avoimia autokoulupäiviä vietetään 29.-30.9. Hämeenlinnassa Rantasipi Aulangolla. Pilottiin osallistuvat saavat päivälipun ilmaiseksi, arvo 73e! (59e+alv) Päivälippu sisältää ohjelman, lounaan ja iltapäiväkahvin. Halutessaan illalliskortin voi ostaa erikseen. Lue autokoulupäivistä lisää tästä.

Kuinka voin osallistua?
Pilottiin voi osallistua kuka tahansa liikenneopettaja, jolla on OPn kolariturvan sisältävällä autovakuutuksella eli Kevytkaskolla tai Superkaskolla vakuutettu ajoneuvo. Lisäksi pilottiin liittyvän ajotapasovelluksen käyttöön tarvitaan Android- tai iOS- käyttöjärjestelmää hyödyntävä älypuhelin.

Ajotapapilotin verkkosivut ja ilmoittautuminen: https://ajotapa.op-lab.fi/

Usein kysytyt kysymykset: https://ajotapa.op-lab.fi/ukk.html

Lisätietoja: