ke 14. kesäkuuta 2017 15.23.00

Autokoululiitto ja OP yhteistyöhön: uusi ajotapapilotti palkitsee turvallisesti ajavan kuljettajan

TIEDOTE

Julkaisija: Suomen Autokoululiitto ry

Julkaisuvapaa: 14.6.2017

Autokoululiitossa on kehitetty uusi ajotavanseurantajärjestelmä, jolla auton kuljettajia kannustetaan turvallisempaan ja taloudellisempaan ajotapaan. Nyt Autokoululiitto ja OP ovat käynnistäneet yhteisen ajotapapilotin, jonka avulla kuljettajat voivat parantaa liikenneturvallisuutta ja saada alennusta vakuutusmaksuista.

Auton akkuun kiinnitettävä telemetrialaite kerää tietoa ajosuoritteesta ja ajotavasta, jota kuljettaja pääsee tarkastelemaan mobiilisovelluksesta. Palvelu tallentaa ajetut reitit, ajoajat ja nopeudet sekä mittaa autoon kohdistuvia voimia kiihdytysantureiden avulla. Yksinkertaisen käyttöliittymän avulla kuljettaja voi seurata ajotapansa kehitystä ja sen mahdollista vaikutusta vakuutusmaksuihin.

”Olemme Autokoululiitossa erittäin tyytyväisiä tähän yhteistyöhön. Kuljettajat saadaan ymmärtämään entistä konkreettisemmin oman ajotavan merkitys taloudellisuuden, ekologisuuden ja liikenneturvallisuuden kannalta”, sanoo Autokoululiiton toimitusjohtaja Ari Heinilä.

OP tarjoaa pilottiin osallistujille mahdollisuuden saada 25% alennusta seuraavan vuoden Kaskovakuutuksen maksusta.

"Me OPssa haluamme tarjota asiakkaille mahdollisuuden vaikuttaa tuotteiden sisältöön ja kokeilla uusia palveluita jo niiden kehitysvaiheessa. Nyt haluamme selvittää kuluttajien kiinnostusta käyttöpohjaiseen vakuuttamiseen ja samalla kannustaa asiakkaita kehittämään ajamisen turvallisuutta ja ympäristöystävällisyyttä", kommentoi OPn tuotepäällikkö Mikko Heinonen.

OPssa on juuri aloitettu pilotin markkinointi, ja osallistujia ilmoittautuu koko ajan. Ajotavasta riippuen pilottiin osallistujat saavat 5-25% alennusta seuraavan vuoden Kaskovakuutuksesta”, Heinonen jatkaa.

Autokoululiitossa uskotaan, että autoiluun liittyvät digitaaliset ratkaisut yleistyvät voimakkaasti lähivuosina.  Ajotapapilotin sovelluksena hyödynnetään EDlooper-ajotavanseurantajärjestelmää, jota Autokoululiitto on kehittänyt yhdessä liikenneopettajien kanssa. Autokoululiitto avaa pian liikenneopettajille oman ilmoittautumiskanavansa pilottiin osallistumiseksi.

Lisätietoja:

Kehityspäällikkö Harri Keski-Rekilä