Oppilaat eivät vähentäisi autokoulun opetusmääriä

ti 24. lokakuuta 2017 13.32.00

Oppilaat eivät vähentäisi autokoulun opetusmääriä. Samaa mieltä ovat myös alan asiantuntijat, järjestöt, oppilaitokset, liikenneopettajat ja yrittäjät.

Miksi ajokorttilakiesityksessä esitetään kokonaan poistettavaksi 3 tunnin mopokoulutus, jolla vakavien mopo-onnettomuuksien määrä on puolitettu?

Miksi henkilöauton teoria- ja ajotuntien määrää vähennetään radikaalisti? Kokeneimmat ja etevimmät oppilaat voivat jo nyt valita 10+10-mallin mukaisen intensiivikurssin. 10-mallissa asiakkaan valinnanvapautta on edistetty vastuullisesti, liikenneturvallisuudesta tinkimättä. Pienempi opetusmäärä ei sovellu kaikille, eivätkä kaikki sitä halua valita.

Seuraava Ajokortti-lehti ilmestyy marraskuun lopussa. Julkaisemme lehdessä suuren oppilaskyselyn, johon on vastannut yli 300 vasta ajokorttinsa suorittanutta nuorta. Vastanneista valtaosa on tavallisen henkilöautokurssin suorittaneita, mutta joukossa on myös mopon, mopoauton, moottoripyörän sekä 10+10-mallin mukaisesti ajokorttinsa suorittaneita.