Autokoululiiton ja Opetustarvike Oy:n tuotteet, palvelut ja hankkeet

Vuokraamme sauna-, edustus- ja neuvottelutiloja. Tutustu ja varaa.

Autokoululiiton viralliset painetut oppimateriaalit

Autokoulun oppikirjat toimivat tehokkaana itseopiskelun työkaluna matkalla vastuulliseksi kuljettajaksi. Oppikirjojen yhteyteen saatavana lisenssi myös sähköiseen oppimisympäristöön.

eAutokoulu – Autokoulusi verkossa

Opettajan eAutokoulu:

eAutokoulun liikenneopettajien ympäristö sisältää monipuolista sähköistä opetus- ja tukimateriaalia opetuskäyttöön autokoulussa. eAutokoulussa on myös erillinen ympäristö (SPR) LEK-kouluttajille ja (AKK) turvassa tiellä kouluttajille.

Oppilaan eAutokoulu:

Oppilaan eAutokoulu on monipuolinen oppimisympäristö joka sisältää sähköisen oppikirjan, opetusvideoita, pedagogisia tasotestejä sekä Ajokaista-teoriakoeharjoittelun. eAutokoulun lisenssiavain toimitetaan aina Autokoulun painetun oppikirjan yhteydessä.

EDlooper sisältää täyden palvelun asiakashallintaohjelman sekä älykkään ajotavanseurannan ja opastuksen. EDlooper soveltuu erinomaisesti nykyisen sekä tulevaisuuden opetusmallien mukaiseen opetukseen.

EDlooper soveltuu:

• Autokouluyrittäjille
  • Autokoulujen oppilaille
  • Opetuslupaopetukseen (ajonseuranta ja palaute)
  • Autoilijoille, jotka tarvitsevat ajopäiväkirjaa ja tekevät matkalaskuja
  • Kaikille, jotka haluavat kehittää ajamistaan turvallisemmaksi ja taloudellisemmaksi

NETTITEORIA

Autokoululiiton jäsenautokoulut tarjoavat oppilailleen mahdollisuuden käydä teoriatunnit myös virtuaalisesti. Osa autokouluista pitää virtuaaliteoriatunteja itse, mutta tämän lisäksi Autokoululiitolla on oma Nettiteoria-palvelu. Nettiteoriassa voi suorittaa kaikki henkilöauton teoriatunnit (B1-B19). Nettiteoriapalveluun ovat tervetulleita myös opetuslupaoppilaat.

Lisätiedot: Nettiteoria sivulta

kristiina.anunti@autokoululiitto.fi, 040 848 80 55

BlackBoard Collaborate

BlackBoard Collaborate on autokoulun oma virtuaalinen luokkahuone. Se on helppokäyttöinen, suomenkielinen ja selainpohjainen opetukseen suunniteltu virtuaaliopetusohjelmisto. Käyttölisenssit myydään 1-2 vuodeksi kerrallaan.

Lisenssit voi hankkia myös suoraan yhteistyökumppaniltamme Flowbox Oy:ltä.

Suosittelemme virtuaalikurssin (3h) käymistä.

Lisätiedot: kristiina.anunti@autokoululiitto.fi, 040 848 8055

Blackboardin verkkosivut.

Blackboard ohje ja tukisivusto.

DRIVE!

Drive! on uusi suomalainen ajosimulaattori ajo-opetukseen. Toimitukseen sisältyy pimeänajoharjoitus ja on päivitettävissä loppuvuodesta nykyisen lainsäädännön mahdollistamalla kolmella muulla ajo-opetustunnilla. Tutustu ajosimulaattoriin tarkemmin osoitteessa www.ajosimulaattori.fi ja tilaa omasi!

Ajosimulaattoriin voidaan päivittää etänä seuraavat ajoharjoitukset:

• Ajoneuvon käsittely
  • Ajaminen taajamassa
  • Ajaminen maantiellä

Facebook: www.facebook.com/ajosimulaattori/

Autokoululiiton simulaattoripalvelukeskus

Ajosimulaattorikeskuksessa voit suorittaa pimeänajon simulaattorikoulutuksen. Valikoimassa on myös muita simulaattorilla opetaltavia aiheita kuten: ajoneuvon käsittely, ajaminen taajamassa ja maantiellä.

Pimeänajon voi suorittaa joko Eca Faros –simulaattorilla tai uudella suomalaisella DRIVE! Ajosimulaattorilla.

Oppilaan mukana on oltava opettaja. Oppilas ja opettaja voivat varata itselleen sopivan ajan puhelitse tai lähettämällä sähköpostia: tilaukset@autokoululiitto.fi

Aukioloajat: ma-to klo 9-15, viimeinen ajoaika klo 14.00.

Osoite: Ratamestarinkatu 11, 00520 Helsinki

Lisätiedot: kari.liikanen@autokoululiitto.fi, 050 448 3139

Ennakoivasti liikenneympäristöä ja liikennettä lukeva kuljettaja ajaa turvallisesti. EcoDriving-koulutus tekee sinusta tasaisesti ajavan ja vastuulliseen yhteispeliin pystyvän kuljettajan, joka osaa hyödyntää polttoainesäästöön auton tekniikkaa taitavasti. EcoDriving-kurssilla poraudutaan sekä liikenneturvallisuuden parantamiseen että polttoaineenkulutuksen ja päästöjen vähentämiseen – aina turvallisuus etusijalla.

Palvelun verkkosivu: www.ecodriving.com

HIRVIMERKKI

Kamppanja järjestetään vuosittain aina syksyllä juuri ennen hirvenmetsästyksen aloitusta. Kamppanjalla pyritään lisäämään tielläliikkujien tietoisuutta hirvieläinten käyttäytymisestä ja siten vähentämään riskiä joutua hirvieläinkolariin

Hirvimerkkikamppanjan ja tapahtumien järjestämisestä 2017 vastasivat : Autokoululiitto, Trafi, Metsästäjäliitto (SML). Yhteistyössä mukana olivat Shell, ST1, Veho, Palopäällystöliitto sekä monia vapaaehtoisia LEK-kouluttajia.

Facebook: www.facebook.com/hirvimerkki

Haluatko olla kamppanjassa mukana? Ota yhteyttä:

Liikenneturvallisuuden Edistämissäätiö, puheenjohtaja Risto Gröhn

risto.grohn@autokoululiitto.fi 0400 670 654