Autokoululiiton ja Opetustarvike Oy:n tuotteet, palvelut ja hankkeet

TUOTEKUVASTO / YRITYSVERKKOKAUPPA / KULUTTAJAVERKKOKAUPPA

Kattava valikoima oppikirjoja verkkokaupassa:

- Verkkokauppa yrityksille - www.opetustarvike.fi

- Verkkokauppa kuluttaja-asiakkaille - www.kauppa.eautokoulu.fi

- Autokoulun oppikirja (FI, SVE, ENG,RUS)

- Autokoulu kuorma-autokirja (FI, SVE)

- Mopo- ja mopoautokirja (FI, SVE)

- Moottorikelkka- ja traktorikirja (FI, SVE)

- Moottoripyöräkirja (FI, SVE)

- Perävaunukirja

- GDE-keittokirja

- YM

Lisätiedot: kari.liikanen@autokoululiitto.fi, 050 448 3139

eAutokoulun liikenneopettajien ympäristö sisältää mopo-, mopoauto-, moottoripyörä-, henkilöauto- ja ammattipätevyysaineistoa sekä satoja opetusvideoita sisältävän videopankin. eAutokoulusta löytyvät myös tuntikohtaiset ryhmätehtävät (B) sekä muuta opettajille suunnattua sähköistä tukimateriaalia.

Oppilaan eAutokoulu on monipuolinen oppimisympäristö joka sisältää sähköisen oppikirjan, opetusvideoita, pedagogisia tasotestejä sekä Ajokaista-teoriakoeharjoittelun.

Palvelun etusivu: www.eautokoulu.fi

Älykästä ajonseurantaa ja opastusta

Vertaa, pelaa, kehity!

Verkkopalvelun karttanäkymässä voidaan tarkkailla sijantia, nopeutta, kulutusta, kierroksia ja pisteitä muutaman sekunnin tarkkuudella. Kartalla näkyy missä kohtaa ajoreittiä on ollut korkea kulutus, missä on tehty moottorijarrutusta ja missä on ajettu epätasaista ajoa. Palvelussa voidaan vertailla samoilla reiteillä erilaisten autojen ja kuljettajien välisiä eroja.

Palveluun sisältyy myös käyttöoikeus eAutokoulun EDlooper verkko-oppimisympäristöön, josta käyttäjä saa tukea ajotapansa kehittämiseen. Käyttäjän tukena on myös EcoDriving-kouluttajia, joilta voi palvelun kautta hankkia henkilökohtaista opastusta ajotavan kehittämiseen.

Palvelun verkkosivu: www.edlooper.com

Facebook: www.facebook.com/EDlooperfinland

Lisätiedot: harri.keski-rekila@autokoululiitto.fi, 050 448 2935

Ennakoivasti liikenneympäristöä ja liikennettä lukeva kuljettaja ajaa turvallisesti. EcoDriving-koulutus tekee sinusta tasaisesti ajavan ja vastuulliseen yhteispeliin pystyvän kuljettajan, joka osaa hyödyntää polttoainesäästöön auton tekniikkaa taitavasti. EcoDriving-kurssilla poraudutaan sekä liikenneturvallisuuden parantamiseen että polttoaineenkulutuksen ja päästöjen vähentämiseen – aina turvallisuus etusijalla.

Palvelun verkkosivu: www.ecodriving.com

NETTITEORIA

Autokoululiiton jäsenautokoulut tarjoavat oppilailleen mahdollisuuden käydä teoriatunnit myös virtuaalisesti. Osa autokouluista pitää virtuaaliteoriatunteja itse, mutta tämän lisäksi Autokoululiitolla on oma Nettiteoria-palvelu. Nettiteoriassa voi suorittaa kaikki henkilöauton teoriatunnit (B1-B19). Nettiteoriapalveluun ovat tervetulleita myös opetuslupaoppilaat.

Lisätiedot: Nettiteoria sivulta

kristiina.anunti@autokoululiitto.fi, 040 848 80 55

BlackBoard Collaborate

BlackBoard Collaborate on autokoulun oma virtuaalinen luokkahuone. Se on helppokäyttöinen, suomenkielinen ja selainpohjainen opetukseen suunniteltu virtuaaliopetusohjelmisto. Käyttölisenssit myydään vuodeksi kerrallaan. Ilmainen käyttöopastus ja laitetestaus ennen ostopäätöstä.

Suosittelemme virtuaalikurssin (3h) käymistä.

Lisätiedot: kristiina.anunti@autokoululiitto.fi, 040 848 8055

Blackboardin verkkosivut.

Blackboard ohje ja tukisivusto.

DRIVE!

Drive! on uusi suomalainen ajosimulaattori ajo-opetukseen. Toimitukseen sisältyy pimeänajoharjoitus ja on päivitettävissä loppuvuodesta nykyisen lainsäädännön mahdollistamalla kolmella muulla ajo-opetustunnilla. Toimitukset ovat alkaneet, tilaa omasi!

Verkkosivut: www.ajosimulaattori.fi

Facebook: www.facebook.com/ajosimulaattori/

Autokoululiiton simulaattoripalvelukeskus

Ajosimulaattorikeskuksessa voit suorittaa pimeänajon simulaattorikoulutuksen. Tulossa on myös muita simulaattorilla opetaltavia aiheita kuten, ajoneuvon käsittely, ajaminen taajamassa ja maantiellä, sekä toiminta vaaratilanteissa. Pimeänajon voi suorittaa joko Eca Faros –simulaattorilla tai uudella suomalaisella DRIVE!Ajosimulaattorilla.

Oppilaan mukana on oltava opettaja. Oppilas ja opettaja voivat varata itselleen sopivan ajan osoitteesta: tilaukset@autokoululiitto.fi.

Aukioloajat: ma-to klo 9-15, viimeinen ajoaika klo 14.00.

Osoite: Ratamestarinkatu 11, 00520 Helsinki

Lisätiedot: kari.liikanen@autokoululiitto.fi, 050 448 3139

HIRVIMERKKI

Kamppanja järjestetään vuosittain aina syksyllä juuri ennen hirvenmetsästyksen aloitusta. Kamppanjalla pyritään lisäämään tielläliikkujien tietoisuutta hirvieläinten käyttäytymisestä ja siten vähentämään riskiä joutua hirvieläinkolariin

Hirvimerkkikamppanjan ja tapahtumien järjestämisestä vastaa: Metsästäjäliitto (SML), Autokoululiitto ja Trafi. Yhteistyössä mukana rRiistakeskus, Liikennevirasto, Paikkatieto Oline, V-Traffic (Mediamobile).

Facebook: www.facebook.com/hirvimerkki

Haluatko olla kamppanjassa mukana? Ota yhteyttä:

Liikenneturvallisuuden edistämissäätiö, puheenjohtaja Risto Gröhn

risto.grohn@autokoululiitto.fi 0400 670 654