Autokoululiiton Nettiteoria mopon, moottoripyörän ja henkilöauton ajokorttiluokkiin

Autokoulu HUOM! Kun alatte tarjoamaan oppilaillenne mahdollisuutta käydä teoriatunnit netissä, voitte antaa heille Nettiteoria käyntikortin tai mikäli kortteja ei ole saatavilla, voitte tulostaa ohjeen klikkaamalla tästä. Käyntikortteja saat pyytämällä kristiina.anunti@autokoululiitto.fi.

NETTITEORIAOHJE OPPILAALLE: LUE HUOLELLA!

Mikäli osallistut nettiteoriatunnille tietokoneella, tietokoneessa tulee olla toimiva mikrofoni ja kamera. Selaimena on käytettävä uusinta Chrome-selainta. Mikäli osallistut tabletilla tai älypuhelimella, lataa ilmainen Blackboard App-sovellus laitteesi sovelluskaupasta. Kuva on tällä hetkellä sininen, jossa keltainen kynä. Kun sovellus on ladattu, ja ikoni näkyy ladattuna laitteeseesi, osallistu tunnille klikkaamalla nettiluokan linkkiä. ÄLÄ siis yritä kirjautua tunnille klikkaamalla sovelluksen kuvaa puhelimestasi. Niin hullunkurista kuin se onkin, tunnille ei tulla sovellusta klikkaamalla, vaan ainoastaan nettiteorialuokan linkkiä klikkaamalla. Kun klikkaat linkkiä, puhelimesi sovellus käynnistyy automaattisesti ja kysyy sinulta liitytäänkö ”Blacboard” vai ”instructor”. Valitse Blackboard. Puhelimesi kysyy ”avataanko apissa Blackboard?, Klikkaa Avaa. Tämän jälkeen pääset kirjautumaan luokkaan sisälle. Lisätiedot ja kysymykset: kristiina.anunti@autokoululiitto.fi, puh.0408488055.

KUN LAITTEESI ON KUNNOSSA; TOIMI NÄIN:

1. Kirjaudu luokkaan aina kirjoittamalla oma nimesi ja autokoulusi nimi! Jos et ilmoita autokoulusi nimeä, läsnäolotietosi ei välttämättä välity autokouluusi.

2. Tule tunnille ajoissa. Mikäli myöhästyt muutaman minuutin, pyydä puheenvuoroa viittaamalla ja huolehdi, että opettaja huomaa läsnäolosi.

3. Testaa laitteesi: Ennen ensimmäistä osallistumistuntia, sinun on testattava laitteidesi toimivuus. Klikkaa itsesi virtuaaliluokkaan, testaa mikrofonin ja kameran toimivuus, ja laita onnistuneesta testauksesta tekstiviesti tai whatsupp-viesti "nettiteoria ok, oma nimesi, autokoulusi nimi" numeroon 0408488055.

TERVETULOA! Klikkaa itsesi  VIRTUAALILUOKKAAN TÄSTÄ .

LUKUJÄRJESTYS

MOOTTORIPYÖRÄKORTTI (A-luokka) : Moottoripyörätunnit pidetään keskiviikkoisin klo 17-19.30, voit käydä ne haluamassasi järjestyksessä.

Ke 13.9: Moottoripyörä 1,2,3 Olli

Ke 20.9. Moottoripyörä 4,5,6 Hanne

KEVARIKORTTIA (A1) AJAVAT HUOM! Teidän on suoritettava myös 6 henkilöauton teoriatuntia: B4,B5,B6,B7,B8 ja B9. Aikataulut löytyy alapuolelta henkilöautokortin lukujärjestyksestä.

HENKILÖAUTOKORTTI :

Tunnit tiistaisin ja torstaisin klo 17.30-19. Voit käydä tunnit haluamassasi järjestyksessä.
Aloitustunti (B1) joka maanantai klo 15. Tule aloitustunnille vain mikäli et käy sitä omassa autokoulussasi.

SYYSKUU

Torstai 7.9 B6-7 Liikenneympäristö ja liikenteen ohjaus / Ajaminen taajamaliikenteessä (Muistutus kotitehtävästä) Niko

Tiistai 12.9 B8-9 Risteysajo: Ajolinjat ja Ajovuorot Huom. Risteysajotunnille on ennakkotehtävä: ota kuva oman asuinalueesi haastavasta/jännittävästä risteyksestä ja valmistaudu näyttämään kuva tunnilla muille. Käydään muutama risteys yhdessä läpi, Sakari

Torstai 14.9 B10-11 Ajaminen maantieliikenteessä / Ohittaminen,  Kristiina

Tiistai 19.9 B12-13 Ajaminen vaikeissa keliolosuhteissa: sateella, pimeässä ja liukkaalla, Olli

Torstai 21.9 B14-15 Matkan suunnittelu / Ennakointi-vaaratilanne-onnettomuus,  Niko

Tiistai 26.9 B16-17 Ajamisen sosiaalisuus ja ekologisuus / Ajotehtävä ja oman tilan hallinta, Olli

Torstai 28.9 B18-19 Ajokunto ja sen hallinta / Auto ja oman tilan hallinta, Sakari

LOKAKUU

Tiistai 3.10 B2-3 Auto ja sen käsittely / Auton käyttäytyminen ja varusteet, Sakari

Torstai 5.10  B4-5 Vastuullisen kuljettajan perustaidot / Liikenteen vuorovaikutus, Niko

Tiistai 10.10 B6-7 Liikenneympäristö ja liikenteen ohjaus / Ajaminen taajamaliikenteessä (Muistutus kotitehtävästä)

Torstai 12.10 B8-9 Risteysajo: Ajolinjat ja Ajovuorot Huom. Risteysajotunnille on ennakkotehtävä: ota kuva oman asuinalueesi haastavasta/jännittävästä risteyksestä ja valmistaudu näyttämään kuva tunnilla muille. Käydään muutama risteys yhdessä läpi, Kristiina

Tiistai 17.10 B10-11 Ajaminen maantieliikenteessä / Ohittaminen, Sakari

Torstai 19.10 B12-13 Ajaminen vaikeissa keliolosuhteissa: sateella, pimeässä ja liukkaalla,  Niko

Tiistai 24.10 B14-15 Matkan suunnittelu / Ennakointi-vaaratilanne-onnettomuus

Torstai 26.10 B16-17 Ajamisen sosiaalisuus ja ekologisuus / Ajotehtävä ja oman tilan hallinta, Henkka

Tiistai 31.10 B18-19 Ajokunto ja sen hallinta / Auto ja oman tilan hallinta

MARRASKUU

Torstai 2.11 B2-3 Auto ja sen käsittely / Auton käyttäytyminen ja varusteet, Niko

Tiistai 7.11 B4-5 Vastuullisen kuljettajan perustaidot / Liikenteen vuorovaikutus

Torstai 9.11 B6-7 Liikenneympäristö ja liikenteen ohjaus / Ajaminen taajamaliikenteessä (Muistutus kotitehtävästä)

Tiistai 14.11 B8-9 Risteysajo: Ajolinjat ja Ajovuorot Huom. Risteysajotunnille on ennakkotehtävä: ota kuva oman asuinalueesi haastavasta/jännittävästä risteyksestä ja valmistaudu näyttämään kuva tunnilla muille. Käydään muutama risteys yhdessä läpi.

Torstai 16.11 B10-11 Ajaminen maantieliikenteessä / Ohittaminen,  Niko

Tiistai 21.11 B12-13 Ajaminen vaikeissa keliolosuhteissa: sateella, pimeässä ja liukkaalla

Torstai 23.11 B14-15 Matkan suunnittelu / Ennakointi-vaaratilanne-onnettomuus, Henkka

Tiistai 28.11 B16-17 Ajamisen sosiaalisuus ja ekologisuus / Ajotehtävä ja oman tilan hallinta