Suomen Autokoululiitto ry

Suomen Autokoululiitto ry on autokouluyrittäjien valtakunnallinen toimialajärjestö, jonka päätehtävät ovat liikenneturvallisuuden edistäminen sekä edellytysten luominen vastuullisten, sosiaalisten ja ympäristöystävällisten kuljettajien kouluttamiseksi. Autokoululiitto kehittää alan ammattitaitoa ja toimintaedellytyksiä. Autokoululiiton arvot ovat turvallisuus, vastuullisuus ja avoimuus.

Vuonna 1938 perustetulla Autokoululiitolla on yli 400 jäsenyritystä sekä 17 alueyhdistystä. Järjestäytymisaste alalla on yli 90 %. Autokoululiiton jäsenkouluille on määritelty tarkat toimintakriteerit mm. etiikan suhteen. Voit luottavaisin mielin valita autokoulun Autokoululiiton jäsenkouluista. Autokoululiitto toimii yrittäjien parhaaksi kehittäen liikenneturvallisuutta ja liikennekasvatusta sekä autokoulujen koulutuspalveluja ja liikenneopettajien ammattitaitoa. Autokoululiitto palvelee jäseniään heitä kuunnellen ja kehittää toimintaansa jatkuvasti. Mikäli et ole vielä jäsen, ota yhteyttä henkilökuntaan ja kysy lisää.

Autokoululiiton toiminta-ajatus

Autokoululiitto toimii liikenneturvallisuuden edistämiseksi jäseniään kuunnellen. Toiminnan tavoitteena on luoda jäsenyrityksille parhaat mahdolliset edellytykset vastuullisten kuljettajien kouluttamiseksi. Autokoululiitto tuottaa ajankohtaisimmat ja tasokkaimmat koulutuspalvelut sekä laadukkaimmat opetus- ja oppimateriaalit kustannustehokkaasti.Autokoululiitolla on 17 alueyhdistystä, joiden kautta aktiiviset liikenneturvallisuuden ammattilaiset koordinoivat mm. koulutuksia ja tapahtumia.

Autokoululiiton arvot ja arvolupaus

Autokoululiitto on valtakunnallinen edunvalvontajärjestö, jonka arvot ovat turvallisuus, avoimuus ja vastuullisuus. Autokoululiiton jäsenkouluille on määritelty tarkat toimintakriteerit mm. etiikan suhteen. Voit luottavaisin mielin valita autokoulun Autokoululiiton jäsenkouluista.

Yhdessä pärjäämme parhaiten!

Tutustu Autokoululiiton sääntöihin tästä.

Suomen Autokoululiitto ry:n hallitus

Jarmo Jokilampi, puheenjohtaja