Autokouluun

Moottoriajoneuvon kuljettajan vastuulliseen tehtävään siirtyminen on merkittävä asia. Opettajan ammattitaidolla on tässä tärkeä rooli. Autokoulut tarjoavat asiantuntevaa opetusta sekä tekevät tarvittavat paperityöt ajokortin saamiseksi. Opetus koostuu teoria- ja ajo-opetuksesta sekä itseopiskelusta. Ajokortin saamiseksi opiskellaan tarvittavat tiedot ja taidot ja lopuksi suoritetaan kuljettajantutkinto, joka sisältää teoria- ja ajokokeen.

Autokoulun aloittaminen

Autokoulun voi aloittaa heti 17 vuotta täytettyään. Tällöin perusvaihe kestää vähintään 12 kuukautta. Mopo- ja mopoauton ajokorttikoulutuksen voi aloittaa 6kk ennen 15-vuotissyntymäpäivää. Kevytmoottoripyörän ajokorttikoulutuksen voi aloittaa 6kk ennen 16-vuotissyntymäpäivää. Autokoululiiton jäsenkouluja on kattavasti koko maassa. Oman paikkakunnan autokouluihin voit tutustua mm. tämän sivuston autokouluhaun kautta tai käymällä autokouluissa paikan päällä ja valita sitten itsellesi sopivimman.

Uudet kurssit alkavat useissa autokouluissa lähes viikoittain. Kurssille on hyvä ilmoittautua etukäteen puhelimitse, monesti se on mahdollista myös autokoulujen omien kotisivujen välityksellä internetissä.

Ajokortti opetusluvalla

Autokoulut tarjoavat mielellään palvelujaan opetuslupaoppilaille ja -opettajille. Autokoululiiton hankkeessa "Opetuslupa by Autokoulu" on koottu yhteen kaikki ne autokoulut, jotka tarjoavat opetuslupaoppilaille vähintään alla olevan listan mukaisia palveluita. Lue lisää.